carrosnollattor.blogg.se

Blogg för Carros klass på Klockarhagsskolan i Hällefors.

21 augusti 2019 Terminsstart

Publicerad 2019-08-21 19:29:25 i Allmänt,

Hej!
Då är terminen äntligen igång! Jag hoppas ni haft ett härligt sommarlov på alla sätt och vis. Själv har jag renoverat kök hela sommarlovet...…Inte så rolig om ni frågar mig, men välbehövligt och nu är vi snart klara.
 
Idag har vi byggt raketer av PET-flaskor och skjutit upp. En rolig aktivitet som jag har gjort flera gånger i ämnet teknik. Vi kommer att göra klart kapitlet "Vatten och luft" i No  från förra läsåret, så den passade bra att starta med. Jag kommer lägga in bilder här på bloggen och instagram så småningom.
 
Vi gör en mjukstart och kommer börja sätta igång med matte, engelska och svenska imorgon, torsdag.
Läxor kommer igång om någon vecka så det får ni information om då.
 
Den 4 sep är det studiedag och då är ni välkomna på samtal. Ni kommer få information om det nästa vecka.
 
Under september kommer vi ha föräldramöte. Även det kommer det information om senare.
 
På måndag, 26/8, kommer jag vara ledig. Då kommer Andreas istället för mig. Han har varit vikarie i klassen förra året så eleverna vet vem det är.
 
Jag hoppas på samma utmärkta och roliga samarbete under detta läsår tillsammans med er och era barn.
Nu kör vi!
Kram Carro 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela