carrosnollattor.blogg.se

Blogg för Carros klass på Klockarhagsskolan i Hällefors.

18 september 2019 Vecka 38

Publicerad 2019-09-18 18:02:03 i Allmänt,

Ja ibland tror man att man fixat saker.......och så inser man att man inte har det. Så är det med veckobrevet denna vecka.....FÖRLÅT! Men det kommer nu även om det bara är 2 dagar kvar av veckan.
 
Jag vill först påminna om att från och med nu är glosorna till onsdagar. Jag har tjatat hela veckan om det. Så idag hade vi glosförhör. Om man tittar på resultaten så har inte mitt tjat hjälpt men jag får ha med det i min bedömning att vi bytte dag. Nya tag nästa vecka. PÅ ONSDAG! ;)
 
Matteläxorna ska vara inne på fredagarna, som vanligt.
 
Vi hade matteprov förra veckan och det blev ett blandat resultat. Några behöver träna mer och jag har skickat hem lapp om det till de som berörs.
Men jag vill gärna se fler elever på läxläsningen! Jag är kvar direkt efter vi slutat och finns där så de kan vara där med mig. Ordinarie tid för läxläsningen är 15-16.
 
Vi har jobbat på som vanligt och i SO har vi börjat med vikingarna och vi tittar på serien "Geografens testamente" som avslut av Sveriges landskap. Vi har 2 avsnitt kvar och nu börjar det bli lite läskigt och lite mystiskt. 
 
I NO har vi startat med "Sjöar och vattendrag" och lär oss om livet där. Många roliga diskussioner och samtal. 
 
Så här är våran vecka:
Måndag: Idrott
Tisdag: Start vikingarna
Onsdag: Engelska glosor
Torsdag: 
Fredag Idrott, matteläxa in.
 
Ha det gott!
//Carro
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela